Quinoa-komosa ryżowa – pseudo-zboże o magicznych właściwościach

Quinoa-komosa ryżowa – pseudo-zboże o magicznych właściwościach 2

Quinoa ziarno wpisane na listę superfood, od 5000 lat czczone przez Indian a także wzbudziło zainteresowanie NASA! Produkt, ten charakteryzuje się bogactwem składników wyjątkowo korzystnych dla naszego zdrowia. Koniecznie musi się znaleźć w każdej diecie!

Warto zwiększyć spożycie komosy w codziennej diecie ze względu na jej unikatowy i bogaty profil aminokwasowy, wysoką zawartość związków fenolowych, brak glutenu a także właściwości antyoksydacyjne oraz potencjalne działanie antynowotworowe. Quinoa dostarcza organizmowi dużo witamin i minerałów, pokrywając w znacznym stopniu zapotrzebowanie na witaminę E, kwas foliowy magnez, potas, selen, wapń, fosfor. Warto wspomnieć, że wapń z komosy jest bardziej przyswajalny niż ten z mleka,


Komosa ryżowa jest znakomitym źródłem wysokiej jakości białka roślinnego dlatego polecana jest osobom na diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Co więcej posiada niski indeks glikemiczny oraz wysoką zawartość błonnika, dlatego świetnie sprawdza się w diecie odchudzającej jak i powinna znaleźć honorowe miejsce w diecie cukrzyka!

Bogactwo kwasu linolenowego, oleinowego i linolowego przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu. Jesteś w grupie ryzyka chorób układu krążenia lub miażdżycy – wybierz komosę!

Quinoa ma szerokie zastosowanie w kuchni, dlatego często wykorzystujemy ją w naszych jadłospisach. Jest świetnym dodatkiem do obiadu, sałatek a także deserów.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry