REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO FIT & MORE
SPIS TREŚCI
I…….. DEFINICJE.. 1
II……. POSTANOWIENIA OGÓLNE.. 3
III….. USŁUGI ELEKTRONICZNE – POSTANOWIENIA OGÓLNE. 4
IV….. FORMULARZ ZAMÓWIENIA I ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA.. 5
V……. KONTO KLIENTA.. 5
VI….. ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI 6
VII…. SPOSOBY I TERMIN PŁATNOŚCI ZA USŁUGI 7
VIII… KOSZT, TERMINY I SPOSOBY DOSTAWY USŁUGI DO KLIENTA.. 8
IX…… REKLAMACJE.. 8
X……. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR.. 9
XI…… UMOWNE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY. 10
XII…. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY.. 11
XIII… POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW, NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI 12
XIV… POSTANOWIENIA KOŃCOWE.. 12
- DEFINICJE
- Wszystkie pojęcia na znak ich zdefiniowania w niniejszym regulaminie pisane z wielkich liter winny być interpretowane wyłącznie tak, jak zostały one w nim zdefiniowane.
- Przez następujące pojęcia używane w niniejszym regulaminie należy rozumieć:
1) |
Cennik |
– |
wykaz cen Usług dostępny na stronie www.fitandmore.pl; |
2) |
Dzień Roboczy |
– |
każdy dzień w roku kalendarzowym, z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy; |
3) |
Formularz Zamówienia |
– |
usługa elektroniczna umożliwiająca złożenie zamówienia Usługi; |
4) |
Klient |
– |
(i) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (ii) osoba prawna; albo (iii) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę o świadczenie Usługi ze Sprzedawcą; |
5) |
Konto Klienta |
– |
Usługa elektroniczna, Konto Klienta na Stronie Internetowej dedykowane konkretnemu Klientowi określonemu przez podany przez niego adres email i hasło zabezpieczające, zawierające informacje o zamówieniach Usług Klienta; |
6) |
Regulamin |
– |
niniejszy Regulamin; |
7) |
Sklep Internetowy, Strona Internetowa |
– |
strona internetowa Usługodawcy prowadzona pod adresem www.fitandmore.pl; |
8) |
Sprzedawca; Usługodawca |
spółka pod firmą FIT GURU Sp. z o.o., NIP 9721326328 z siedzibą w Poznaniu (kod pocztowy 61-619), ul. Naramowicka 92, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000966362, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, zidentyfikowana Numerem Identyfikacji Podatkowej (NIP): 9721326328; |
|
9) |
Strefa Dowozu |
– |
obszar, na którym dostarczane są Usługi wskazany szczegółowo na Stronie Internetowej; |
10) |
Usługa |
– |
usługa polegająca na przygotowaniu i dostarczaniu planu żywieniowego wybranego przez Klienta na adres podany przez Klienta w określonym w Zamówieniu miejscu i czasie, realizowana przez Sprzedawcę na warunkach określonych w Regulaminie oraz w umowie o świadczenie Usługi zawartej z Klientem; |
11) |
Usługobiorca |
– |
(i) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (ii) osoba prawna; albo (iii) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która korzysta lub zamierza korzystać z Usługi Elektronicznej; |
12) |
Usługa Elektroniczna |
– |
usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego; |
13) |
Ustawa o Prawach Konsumenta |
– |
ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j.: Dz. U. z 2020 roku, poz. 287); |
14) |
Zamówienie |
oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej lub Formularza Zamówienia w celu realizacji umowy o świadczenie Usługi. |
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep Internetowy prowadzony jest przez spółkę pod firmą FIT GURU Sp. z o.o., z siedzibą w Poznaniu (kod pocztowy: 61-619), przy ul. Naramowicka 92, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000966362, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, zidentyfikowaną Numerem Identyfikacji Podatkowej (NIP): 9721326328.
- Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest za pośrednictwem następujących adresów i danych:
- adres korespondencyjny: ul. Naramowicka 92, 61-619 Poznań,
- adres poczty elektronicznej: [email protected],
- numer telefonu: 796 200 002.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronach internetowych Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
- Regulamin określa zasady korzystania z Usług Elektronicznych, a także zasady zawierania umów o świadczenie Usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
III. USŁUGI ELEKTRONICZNE – POSTANOWIENIA OGÓLNE.
- W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:
- Formularz Zamówienia,
- Konto Klienta.
- Warunkiem korzystania ze Sklepu Internetowego oraz z Usług Elektronicznych jest każdorazowo spełnianie następujących minimalnych warunków technicznych:
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej,
- dostęp do urządzenia umożliwiającego przeglądanie stron WWW,
- aktywne połączenie urządzenia, o którym mowa w pkt b) powyżej, z siecią Internet,
- prawidłowo zainstalowana w urządzeniu, o którym mowa w pkt b) powyżej, przeglądarka internetowa Microsoft Internet Explorer w wersji nie starszej niż IE10 lub nowszej albo przeglądarka internetowa: Firefox, Chrome, Safari, Opera, Chrome (Android), Safari (iOS) w wersji najnowszej lub nie starszej niż dwie wersje wstecz od aktualnie w danym momencie najnowszej, umożliwiająca wyświetlanie na ekranie tego urządzenia dokumentów hipertekstowych (HTML) powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW,
- włączona w używanej przez Użytkownika przeglądarce internetowej, o której mowa w pkt d) powyżej, obsługa skryptów Java Script, wraz z zapisywaniem plików Cookies.
- minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768.
- Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Usługodawca zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa Usług Elektronicznych. Korzystanie z Usług Elektronicznych wiąże się z typowymi zagrożeniami dotyczącymi przekazywania danych poprzez Internet, takimi jak ich rozpowszechnienie, utrata lub uzyskiwanie do nich dostępu przez osoby nieuprawnione.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA I ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
- Korzystanie z Formularza Zamówienia nie wymaga posiadania Konta Klienta. Możliwe jest jednak utworzenie przez Usługobiorcę Konta Klienta w trakcie korzystania z Formularza Zamówienia.
- Korzystanie z Formularza Zamówienia możliwe jest po łącznym wykonaniu następujących czynności:
- wybór rodzaju Usługi;
- określenie warunków świadczenia Usługi poprzez zaznaczenia aktywnych pól w Formularzu Zamówienia;
- dodanie do wirtualnego koszyka wybranej Usługi;
- wypełnienie Formularza Zamówienia.
- W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych:
- imię i nazwisko Klienta,
- adres Klienta (ulica, kod pocztowy, miasto),
- adres dostawy Usługi, jeżeli jest inny niż wskazany w pkt b) powyżej,
- numer telefonu Klienta i adres poczty elektronicznej Klienta,
- datę rozpoczęcia planu żywieniowego w ramach Usługi,
- w wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
- Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie następujących czynności:
- wypełnienie Formularza Zamówienia,
- kliknięciu na Stronie Internetowej po wypełnieniu Formularza Zamówienia przycisku „Kupuję i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych i korygowania błędów we wprowadzonych danych Klienta (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego),
- zaakceptowanie Regulaminu.
- Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
- KONTO KLIENTA
- Rozpoczęcie korzystanie z Konta Klienta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę:
- wypełnieniu formularza rejestracji, oraz
- kliknięciu przycisku akcji.
- W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy:
- adres poczty elektronicznej,
- hasło.
- Utworzenie Konta Klienta możliwe jest również podczas wypełniania Formularza Zamówienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa.
- Usługa Elektroniczna Konto Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta Klienta (rezygnacji z Konta Klienta) poprzez wysłanie żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adres: [email protected].
- ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI
- Umowa o świadczenie Usługi zostaje zawarta po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym w sposób, o którym mowa w postanowieniach pkt IV ust 2-4 Regulaminu, a także zaakceptowaniu Regulaminu.
- Cena Usługi uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego, w tym w Cenniku, podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Usługi będącej przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową o świadczenie Usługi.
- Zamówienie może zostać nadto złożone przez Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej: [email protected].
- W przypadku składania Zamówienia w sposób, o którym mowa w ust. 3 powyżej, Zamówienie powinno zawierać:
- imię i nazwisko Klienta,
- adres Klienta (ulica, kod pocztowy, miasto),
- adres dostawy Usługi, jeżeli jest inny niż wskazany w pkt b) powyżej,
- numer telefonu Klienta i adres poczty elektronicznej Klienta,
- rodzaj zamawianej Usługi,
- datę rozpoczęcia planu żywieniowego w ramach Usługi,
- dodatkowe informacje lub uwagi do Zamówienia
- w wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
- Rodzaj zamawianej usługi, Planu żywieniowego wraz z kalorycznością przy czym wartość kaloryczna planu może się różnić od rzeczywistej w niewielkim zakresie
- Po złożeniu Zamówienia przez Klienta Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie Zamówienia oraz przyjmuje je do realizacji.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia i potwierdzenie jego realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji, co stanowi potwierdzenie zawarcia umowy o świadczenie Usługi.
- W przypadku składania Zamówienia w sposób, o którym mowa w ust. 3 powyżej, potwierdzenie realizacji Zamówienia przesyłane przez Sprzedawcę zawiera nadto dokładną informacje o łącznej cenie Usługi wraz z podatkami, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia.
- Umowa o świadczenie Usługi pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 6 powyżej.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej umowy o świadczenie Usługi następuje poprzez:
- udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, oraz
- przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 6 powyżej
- Treść umowy o świadczenie Usługi jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
- Rozpoczęcie realizacji Usługi następuje w dniu wskazanym w Zamówieniu jako data rozpoczęcia planu żywieniowego, z zastrzeżeniem postanowienia pkt VIII ust. 8 Regulaminu.
- Umowa o świadczenie Usługi zostaje zawarta na czas oznaczony, wskazany w Zamówieniu jako czas trwania Usługi.
VII. SPOSOBY I TERMIN PŁATNOŚCI ZA USŁUGI
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek Sprzedawcy prowadzony za numerem: 26 1140 2004 0000 3402 8237 7563;
- płatności elektroniczne i kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Tpay.com (Krajowego Integratora Płatności S.A.) – możliwe dostępne sposoby płatności wskazywane są każdorazowo przed rozpoczęciem dokonywania płatności za pośrednictwem serwisu Tpay.com.
- Operatorem kart płatniczych jest Elavon Financial Services, zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 287836, numer REGON 300649197, NIP 2090000825
- Klient zobowiązany jest dokonać płatności za Usługę najpóźniej na 24 (słownie: dwadzieścia cztery) godziny przed planowanym rozpoczęciem realizacji Usługi.
- Za datę dokonania płatności uważana jest data uznania rachunku bankowego Usługodawcy.
VIII. KOSZT, TERMINY I SPOSOBY DOSTAWY USŁUGI DO KLIENTA
- Dostawa Usługi realizowana jest na obszarze Strefy Dowozu.
- Koszt dostawy w Strefie Dowozu wliczony jest w cenę Usługi.
- Dostawy realizowane są w terminach, przez okres oraz pod adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
- Zmiana adresu w okresie trwania umowy o świadczenie Usługi przez Klienta, pod warunkiem, że adres znajduje się na obszarze Strefy Dowozy, jest możliwa poprzez zgłoszenie stosownego żądania:
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektroniczne na adres: [email protected],
- telefonicznie pod numerem telefonu: 796 200 002.
- Zmiana adresu w sposób, o którym mowa w ust. 4 powyżej, powinna zostać dokonana:
- do godziny 12 (słownie: dwanaście) w dzień poprzedzający dzień planowanej dostawy.
- jeżeli zmiana adresu dotyczyć ma dostaw dokonywanych od poniedziałku, do godziny 22(słownie: dwadzieścia dwa) w poprzedzającą sobotę.
- W przypadku dokonania zmiany adresu po upływie terminów, o których mowa w ust. 5 powyżej, zmiana adresu obowiązuje od dnia następującego po dniu, w którym mowa odpowiednio w ust. 5 lit. a i b powyżej.
- Dostawy są dokonywane w godzinach wskazanych na Stronie Internetowej.
- W przypadku dokonania płatności za Usługi po terminie, o którym mowa w pkt. VII ust. 3 Regulaminu, planowany termin rozpoczęcia Usługi ulega przesunięciu na kolejny dzień realizacji Usługi.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Usługi bez wad.
- REKLAMACJE
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług przez Sprzedawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych, Klient może składać na przykład:
- pisemnie na adres: ul. Naramowicka 92, 61-619 Poznań;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości;
- żądania Klienta; oraz
- danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Wymogi wskazane w pkt. 2 powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje na papierze lub innym trwałym nośniku niezwłocznie, nie później niż w:
- terminie 14 (słownie: czternaście) dni od daty złożenia reklamacji, jeżeli reklamacja dotyczy roszczeń z tytułu rękojmi,
- 30 (słownie: trzydzieści) dni kalendarzowych od dnia jej złożenia – w pozostałych przypadkach.
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2019 roku poz. 1668 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. 2017, poz. 1356).
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j.: Dz.U. 2019 poz. 1668 z pózn. zm.) z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Klient może uzyskać pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Fundacja Konsumentów). Fundacja Konsumentów udziela bezpłatnych porad prawnych pod numerami telefonu: 801 440 220 oraz: 22 290 89 16, a szczegółowe informacje o jej działalności znaleźć można na stronie: https://konsumenci.org/pomoc-konsumencka,infolinia-konsumencka,2,35.html. Informacje o działaniu i warunkach skorzystania z pomocy oraz dane kontaktowe do właściwego oddziału Federacji Konsumentów znaleźć można natomiast pod adresem: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/63,tu-znajdziesz-pomoc.html.
- Klient może również skorzystać z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Platforma ODR jest interaktywną stroną internetową, za pośrednictwem której konsumenci mogą składać skargi. Dostępna jest pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- UMOWNE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY.
- Klient może odstąpić od umowy o świadczenie Usługi bez podania przyczyny najpóźniej na jeden dzień przed rozpoczęciem realizacji Usługi wskazanym w złożonym Zamówieniu, do godziny 10.00 tego dnia.
- Odstąpienie od umowy przez Klienta następuje podczas wysłania oświadczenia o rezygnacji drogą mailową na adres [email protected]
- Sprzedawcy przysługuje umowne prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi z ważnych przyczyn, to jest w przypadku, gdy:
- realizacja Usługi wykracza poza Strefę Dowozu;
- brak jest możliwości realizacji Usługi w godzinach podanych przez Klienta i brak akceptacji Klienta innych godzin w dostępnym przedziale czasowym w Formularzu Zamówienia;
- brak jest możliwości realizacji Usługi o parametrach podanych przez Klienta (dotyczy to modyfikacji przez Klienta Usługi dostępnej w standardowej ofercie w sposób, który nie jest możliwy do realizacji przez Sprzedawcę).
- Sprzedawca może wykonać przysługujące mu prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi w terminie do 3 Dni Roboczych przed dniem rozpoczęcia Usługi wskazanym w przyjętym Zamówieniu.
- Sprzedawca ma obowiązek w przeciągu 14 (słownie: czternastu) dni od dnia odstąpienia od umowy zwrócić Klientowi dokonane przez niego płatności.
XII. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 (słownie: czternaście) dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem pkt. 2 poniżej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres: ul. Naramowicka 92, 61-619 Poznań;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected];
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia świadczenia Usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy o jej świadczenie, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Bieg terminu na odstąpienie od umowy o świadczenie Usługi rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
- Wzór formularza odstąpienia od umowy, zawarty w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta, stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- W przypadku złożenia przez konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie przesyła konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym), z zastrzeżeniem ust. 3 powyżej. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
XIII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW, NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- Niniejszy punkt Regulaminu ma zastosowanie wyłącznie do Klientów, niebędących konsumentami.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta, niebędącego konsumentem z tytułu rękojmi zostaje wyłączona stosownie do przepisu art. 558 § 1 k.c.
- Klient, niebędący konsumentem może złożyć reklamację z tytułu nieprawidłowości w świadczeniu Usług, lub działaniu Sklepu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni od realizacji Usługi lub części lub zaistnienia zdarzenia, którego reklamacja dotyczy. Reklamacje złożone po upływie terminu nie będą podlegały rozpoznaniu.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy lub Klienta niebędącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jedynie do wysokości ostatnio zapłaconego wynagrodzenia za Usługę, a w przypadku jego braku do wysokości 1.000,00 (słownie: jednego tysiąca 00/100) złotych. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy lub Klienta niebędącego konsumentem tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
- Zmiana Regulaminu:
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z przyczyn takich jak: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw, zmiany zakresu, odpłatności lub formy świadczonych Usług Elektronicznych – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu;
- w przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy;
- w przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j.: Dz.U. 2020 roku, poz. 344 ze zm.); przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (t.j.: Dz.U. z 2020, poz. 287, ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.